Dobrý text dokáže urobiť z neúspešného webu úspešný, predáva a zvyšuje návštevnosť stránok. Mnoho "profesionálov" slovíčku (copywriting) - písanie textov pre web nepripisuje veľkú úlohu, ale skúsme sa na copywriting pozrieť z druhej strany.
Jeden predajca Vám dokáže predať nezmyselnú vec, ktorú ste videli niekde v katalógu a Vy odchádzate z obchodu so spokojnosťou na duši a objednávkou.
Druhý obchodník Vám nedokáže predať ani vec, ktorá je parametrami lepšia a výhodnejšia. Všetka sila predaja sa skrýva v prezentácii a správna prezentácia
v sile slova a dvakrát viac to platí pri písaní textov pre web. Vzhľad Vašej stánky, prístupnosť a použiteľnosť nemôže zákazníkovi brániť v kúpe, ale text
je to, čo musí zákazníka presvedčiť, aby si kúpil práve Váš výrobok!
Text musí byť výstižný a musí sa v ňom skrývať sila slov. Môžem napísať aj 100 stranový výcuc z kníh a publikácií, ktoré som prečítal o copywritingu (ale komu, kto
sa nezaoberá práve písaním textov by sa chcelo čítať môj článok?) Tak 20% návštevníkov by sa dostalo po druhú stránku, 10 % po štvrtú stránku a 60% by môj článok ani
nezačalo čítať. Ani vysoká informačná hodnota teda nie je sama o sebe zárukou, že si ľudia budú text s nadšením čítať. Najprv ich musíte presvedčiť že prečítanie stojí
za ich námahu a čas. Musíte upútať ich pozornosť, vzbudiť v nich zvedavosť a záujem.
Text musí byť krátky, výstižný a informačne bohatý, aby zákazníka stále držal v záujme. Text na stránke ale samozrejme nemusí len predávať. Niekedy len zvyšuje návštevnosť
stránok a povedomie o značke.